Eric Jackson, fundador da Ironfire Capital , prevê que dentro de cinco a oito anos irá desaparecer o Facebook como o grande player da web, assim como aconteceu ao Yahoo fez: “Mas o Yahoo ainda é rentável, tem 13.000 funcionários, mas é 10% daquilo que era em 2000. E para todos os efeitos, já desapareceu”, declarou Jackson no programa Squawk da CNBC. Na opinião de Eric Jackon existem três gerações de empresas de Internet: o Yahoo como pioneiro da internet, o grande portal web, é o melhor exemplo da primeira geração; o Facebook, que revolucionou a relação da web com as redes sociais, pertence à segunda geração e a terceira geração serão as empresas totalmente focadas em tirar o máximo dos proveitos financeiros do segmento móvel, algo com que o Facebook ainda tenta lidar. Uma das barreiras que enfrenta o Facebook no futuro é que este não tem sido capaz de transformar em dinheiro a fantástica base de utilizadores que utilizam os dispositivos móveis para a ligação à rede social.
Este é um assunto que tem sido permanentemente questionado e apontado à empresa de Mark Zuckerberg antes da entrada na bolsa de valores e mesmo depois quando as acções do primeiro dia a 38 dólares caíram para os 25,87 dólares (último valor de fecho dos títulos da empresa que representou a maior queda, em duas semanas, desde 1995).
Mas isto não será, segundo Eric Jackson, o que levará a empresa a ficar para trás quando outros serviços e produtos estiverem a florescer. Como a Google conseguiu entrar no mercado das redes sociais, também o Facebook terá de conseguir entrar no segmento dos dispositivos móveis.
Para Patrick Moorhead, analista de Moor Insights & Strategy, o Facebook não desaparecerá em cinco anos, mas este reconhece que não terá os mesmos índices de crescimento que apresenta actualmente. No entanto, mesmo que outros serviços cresçam, como por exemplo o Pinterest, os utilizadores precisam de uma plataforma que reuna ali à mão os seus amigos e conhecidos.
Eric Jackson, founder of Ironfire Capital, predicts that within five to eight years will disappear Facebook as a great player from the web, just as it did to Yahoo: "But Yahoo is still profitable, has 13,000 employees, but 10% what it was in 2000. And for all intents and purposes, have disappeared, "Jackson said in the CNBC program Squawk. In the opinion of Eric Jackon there are three generations of Internet companies, Yahoo and Internet pioneer, the great web portal, is the best example of the first generation, Facebook, has revolutionized the relationship with the web of social networks, belong to the second generation and third generation businesses will be totally focused on getting the most financial income of the mobile segment, something that Facebook is still trying to cope. One of the barriers facing Facebook in the future is that this has not been able to monetize a fantastic base of users who use mobile devices to connect to social networking.
This is an issue that has been permanently appointed to the company and asked Mark Zuckerberg before entering the stock exchange and where the action even after the first day fell to $ 38 for $ 25.87 (last closing price of securities firm that represented the biggest drop in two weeks, since 1995).
But this is not, according to Eric Jackson, leading the company to stay behind when other services and products are to flourish. How Google could enter the market of social networks, Facebook will also be able to enter the segment of mobile devices.
Patrick Moorhead, analyst Moor Insights & Strategy, Facebook will not disappear in five years, but recognizes that this will not have the same growth rates that currently presents. However, even if other services grow, such as Pinterest, users need a platform that gathers to hand their friends and acquaintances.
This is an issue that has been permanently appointed to the company and asked Mark Zuckerberg before entering the stock exchange and where the action even after the first day fell to $ 38 for $ 25.87 (last closing price of securities firm that represented the biggest drop in two weeks, since 1995).
But this is not, according to Eric Jackson, leading the company to stay behind when other services and products are to flourish. How Google could enter the market of social networks, Facebook will also be able to enter the segment of mobile devices.
Patrick Moorhead, analyst Moor Insights & Strategy, Facebook will not disappear in five years, but recognizes that this will not have the same growth rates that currently presents. However, even if other services grow, such as Pinterest, users need a platform that gathers to hand their friends and acquaintances.
Fonte: http://pplware.sapo.pt/

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